niedziela, 20 kwietnia 2014

MAZUREK KRÓLEWSKI

Po raz drugi postanowiłam przygotować tradycyjne ciasto wielkanocne, jakim jest mazurek. Długo szukałam odpowiedniego przepisu, chciałam połączyć jabłka z orzechami... niestety nic nie mogłam znaleźć i sama wymyśliłam poniższy przepis. Kruche ciasto idealnie komponuje się z prażonymi jabłkami połączonymi z bakaliami, a na górze orzechy w karmelu... Zachęcam do wypróbowania :) 
Życzę Wesołych Świąt!!




Składniki na ciasto:

  • 2 szkl. mąki krupczatki

  • 1 kostka margaryny
  • 1/2 szkl. cukru pudru
  • 3 żółtka ugotowane na twardo
Mąkę z cukrem przesiewamy do miski i siekamy razem z margaryną. Dodajemy starte na tarce żółtka i szybko wyrabiamy. Gotowe ciasto odstawimy do lodówki na 30 min. Po schłodzeniu, ciasto rozwałkujemy i pieczemy w 200 oC przez ok. 20 - 25 min.

Składniki na masę:
  • 6 dużych jabłek
  • 1 szkl. bakalii (morele, rodzynki, żurawina, migdały, itp.)
  • 1 op. galaretki cytrynowej
  • 1 łyżka miodu
Jabłka obieramy, kroimy na niewielkie kawałki i smażymy z 2 łyżkami wody i miodem. Gdy są już gotowe wsypujemy bakalie i galaretkę dokładnie mieszając. 

Składniki na orzechy:
  • 20 dkg grubo posiekanych orzechów
  • 10 dkg cukru
  • 3 łyżki miodu
  • 2 łyżki mleka
  • 7 dkg masła
Wszystkie składniki umieścić w rondelku, wymieszać i zagotować.

Na wystudzone ciasto nakładamy jabłka z bakaliami oraz orzechy w karmelu i odstawiamy do schłodzenia.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz